İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, İstanbul’da sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya gelerek göç yönetiminin geleceğine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Toplantıda önümüzdeki dönemde atılacak adımların ele alındığını belirten Bakan Çiftçi, göç politikasının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde güvenlik ile insanlık, hukuk ile merhamet arasında kurulan hassas dengeyle yürütüldüğünü belirtti.
Bakan Çiftçi, göçün yalnızca bir kriz başlığı olarak değil, doğru yönetildiğinde üretim, yatırım, bilgi ve insan kaynağı açısından stratejik bir fırsat alanı olarak değerlendirildiğini vurgulayrak,"Peygamber Efendimizin hicret sırasında Ensar ile Muhacir arasında tesis ettiği kardeşlik hukuku, bugün de bizlere yol göstermektedir. Sınırlarımızı ve kamu düzenimizi kararlılıkla korurken insan onurunu, mazlumun hakkını ve kardeşlik hukukunu asla göz ardı etmiyoruz. Göçü yalnızca bir kriz başlığı olarak değil; doğru yönetildiğinde üretim, yatırım, bilgi ve insan kaynağı bakımından stratejik bir fırsat alanı olarak değerlendiriyoruz. Devletimizin tecrübesini, milletimizin vicdanını ve sivil toplumumuzun birikimini buluşturarak geleceğin göç politikalarını ortak akılla şekillendirmeyi sürdüreceğiz.” ifadelerine yer verdi.
Hibya Haber Ajansı (6).png)