Çook Tatlı Hayat | HAYAT'tan haberiniz olsun.

Baqaei: ABD, kendi içindeki açlık sorunuyla yüzleşmelidir

Tahran, 26 Haziran (Hibya)- İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Baqaei, ABD'deki gıda güvensizliği ve açlık sorununa ilişkin değerlendirmede bulundu.
Baqaei: ABD, kendi içindeki açlık sorunuyla yüzleşmelidir

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Baqaei, yardımseverliğin öncelikle ülke içinde başlaması gerektiğini belirterek, ABD'de milyonlarca insanın gıda güvensizliğiyle karşı karşıya olduğunu ifade etti.

Baqaei, “Yardımseverlik önce evde başlar ve orada son derece ihtiyaç duyulmaktadır” dedi.

Dünya Açlık Eğitim Servisi'nin verilerine işaret eden Baqaei, “Amerika Birleşik Devletleri'nde 5 çocuktan 1'i de dahil olmak üzere 47 milyondan fazla insan, sağlıklı bir yaşam sürdürmek için yeterli besleyici gıdaya sürekli olarak erişemiyor veya bunu karşılayamıyor. 2020'den bu yana, gıda güvensizliğiyle karşı karşıya kalan insan sayısı 4,2 milyon arttı” ifadelerini kullandı.

Feeding America'nın da benzer veriler paylaştığını belirten Baqaei, “47 milyon Amerikalı her gün açlıkla ve bunun ciddi sağlık ve sosyal sonuçlarıyla mücadele ediyor” açıklamasını yaptı.

ABD Tarım Bakanlığı'nın uygulamalarını eleştiren Baqaei, “Eylül 2024'te, USDA sessizce 30 yıllık hane halkı gıda güvensizliği hakkındaki yıllık raporunu sonlandırdı; bu da Amerika'daki açlığın resmi olarak izlenmesini ve kabul edilmesini fiilen sona erdirdi” sözlerini aktardı.

Baqaei, “Raporları durdurarak iç açlık sorununu 'çözdükten' sonra, Washington şimdi dünyanın başka yerlerindeki açlık konusunda ders vermeye yetkili olduğunu düşünüyor” açıklamasını yaptı.

Hibya Haber Ajansı
Yorumlar
Kalan karakter: