Çook Tatlı Hayat | HAYAT'tan haberiniz olsun.

Bayraktar: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında enerji dönüşümü ve enerji güvenliğine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Bayraktar: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir

Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında gerçekleştirilen toplantıda konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, enerji dönüşümünün enerji güvenliğiyle birlikte ele alınması gerektiğini vurguladı.

Türkiye’nin COP31 hazırlık sürecine değinen Bayraktar, “Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Dirençli bir gelecek; daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır.” ifadelerini kullandı.

Konuşmasında küresel krizlere de değinen Bayraktar, pandemi, tedarik zinciri sorunları ve bölgesel çatışmaların enerji piyasalarında ciddi dalgalanmalara yol açtığını belirterek enerji güvenliğinin yeniden uluslararası gündemin merkezine yerleştiğini söyledi.

Elektrik çağına girildiğini vurgulayan Bayraktar, "Bu devasa artış; elektrikli araçlar, veri merkezleri, artan soğutma talebi ve modern ekonomilerimizin hızlı elektrifikasyonu tarafından tetiklenmektedir” dedi.

Hibya Haber Ajansı
Yorumlar
Kalan karakter: