Çook Tatlı Hayat | HAYAT'tan haberiniz olsun.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, EKA Destek Programı başlattığını açıkladı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliği sağlayan ve emisyonlarını azaltan işletmelere yönelik Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı’nı başlattığını açıkladı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, EKA Destek Programı başlattığını açıkladı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, işletmelere yönelik yeni bir teşvik mekanizması olan Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı’nı hayata geçirdiğini duyurdu.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, enerji verimliliği sağlayan ve emisyonlarını azaltan işletmelerin yıllık enerji faturalarının yüzde 30’u nakdi hibe olarak desteklenecek.

Program kapsamında 2026 yılı için hibe üst limiti 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlendi. Ayrıca Türkiye’de gerçekleştirilecek COP31’e özel olarak “karbon emisyonu yoğunluğu” kriterinin önceliklendirileceği bildirildi.

Açıklamada, emisyonunu en fazla azaltan ilk 20 işletmeye de hibe desteği sağlanacağı belirtildi.

Hibya Haber Ajansı
Yorumlar
Kalan karakter: