Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinde izlenebilirliği artırmayı hedefleyen “B Reçete” uygulamasının 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı olarak hayata geçirileceğini açıkladı.
Pilot uygulamaların ardından ülke genelinde devreye alınacak sistemle, bitki koruma ürünlerinin tıpkı beşeri ilaçlarda olduğu gibi reçetelendirilerek kontrollü şekilde kullanılacağı belirtildi.
Yeni uygulama kapsamında üreticilerin yalnızca kayıtlı tarım alanları ve ürün türüne göre, bilimsel kriterlerle belirlenen dozlarda zirai ilaç temin edebileceği ifade edildi. Satış ve kullanım süreçlerinin ise elektronik ortamda kayıt altına alınacağı bildirildi.
Bakan Yumaklı, sistemin pestisit kullanımında kontrolsüzlüğü ortadan kaldıracağını belirterek bunun “Türkiye’de tarımsal üretim ve gıda güvenliği açısından bir devrim niteliği taşıdığını” söyledi.
Uygulamanın tüm Türkiye genelinde uygulanmasıyla haksız kazanç elde etmek isteyen ya da sistemden menfaatleri zedelenen bazı kesimler olabileceğine dikkati çeken Yumaklı, “En başından beri hangi konu olursa olsun tek bir şey söyledim. Ben vatandaşımızın sağlığından, sağlıklı gıdasından, güvenilir gıdasından sorumlu bir Bakanlığın en üstteki temsilcisi olarak bütün arkadaşlarımın bu konudaki gayretlerine, çabalarına, hedeflerine kefilim. Herhangi bir konuyu dikte ettirmeye çalışan ya da sistemi etkisiz ve işlevsiz hale getirmeye çalışan da olabilecektir. Bu yaptıklarıyla alakalı sorumluluk sahibi olan ve birinci seviyede bu ülkenin her noktasındaki vatandaşın güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlama hedefinde, amacında ve görevinde olan bir Bakanlık olarak bunlara hiçbir zaman için prim vermeyeceğiz. Dolayısıyla bu dezenformasyonlar olacaktır. Bu provokasyonlar olacaktır ancak doğru iletişim kurarak ve anlatmaktan bıkmayarak bu Bakanlığın, konusunda gerçekten uzman ve yaptığı son derece kıymetli çalışanları olarak da hiç bıkmadan, usanmadan bilgilendirmelerimize devam edeceğiz.”dedi.
Bakan Yumaklı, sistemin kesintisiz çalışması ve mağduriyetlerin önlenmesi için her türlü önlemin alınması, bilgilendirmenin yapılması, gerekli kayıtların tutularak güncellemelerin gerçekleştirilmesi konusunda il müdürlerine talimat verdi.
Vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşmasından sorumlu bir Bakanlık olduklarını vurgulayan Yumaklı,"Şu anda aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlandı. Bu herhangi bir uygulama değil. Bu hepinizin, yani bugün itibarıyla bu sistemin uygulanması açısından destek verecek, bunları hayata geçirecek sizler tarafından ülkemizin bu manadaki hedefine atılmış bir imza olacak inşallah. Dediğim gibi bu bir devrimdir. Gerçekten tarımsal üretim konusu belli çerçevelerin içerisine sokulabilecek bir şey değil ancak iklim değişikliği de dahil olmak üzere zararlıların artması, hastalıkların farklı farklı yöntemlerle önümüze gelmesi çok daha dinamik, çok daha hızlı, çok daha hassasiyet gösterilmesi gereken bir durum haline gelmiş vaziyette. Bizler de bunun için çabalıyoruz, gayret ediyoruz.” ifadelerine yer verdi.
Hibya Haber Ajansı (6).png)